Menu

Naar inhoud

Basisprincipes

Inloggen NL - EN

7. Durf Denken

Onder het credo ‘Durf Denken’ toont de UGent haar kritische kijk op de maatschappij. We verbeelden dit via het Durf Denken-label: een flexibel kader dat de lezer aan het denken zet. We laten zien dat je ook buiten het kader kunt denken. Dat dingen niet altijd zijn wat ze lijken.

 

Wanneer pas je het label toe?

Het Durf Denken-label wordt enkel toegepast in corporate marketing- en communicatiedragers (bijvoorbeeld in corporate publicaties, affiches, advertenties, merchandising, gadgets...). In uitzonderlijke gevallen kan dit ook op andere plaatsen.

 

Vraag toestemming

Om ervoor te zorgen dat dit concept niet uitgehold wordt, mag dit label nooit ongenuanceerd gebruikt worden. Vraag uitdrukkelijk en voorafgaandelijk toestemming aan de directie Communicatie en Marketing:

communicatie@ugent.be

Na beoordeling zal je een instructie ontvangen voor de opmaak van het label.

 

Geen variaties

‘Durf’ wordt altijd gecombineerd met ‘Denken’ omdat de nadruk op het kritisch onafhankelijk denken ligt. Dit credo is auteursrechterlijk beschermd. Maak zelf geen eigen variaties met andere werkwoorden.

 

Het maandelijkse magazine van de UGent heet trouwens ook Durf Denken!


 

Voorbeeld 'Durf Denken'-label in brochure cover (links) en binnenwerk (rechts)

 

Naar boven